Budeme velmi rádi, posílíte-li naše řady. Staňte se našimi příznivci (členy)!

JEZY
Plavební stupeň Děčín Příběh Labe Lži a demagogie o jezech Osoby a obsazení Koupání v Labi Média o jezech

Souhlasíte s výstavbou přehrad - jezů na Labi?


ano


88
ne


546


další ankety
Přihlášení:

Jméno:

Heslo:
Proti kanálu DOL

E-SHOP
Podpořte nákupem


Záložka do knihy, časopisu nebo diáře
,-

Virtuální výstava


Galerie


Další články v rubrice
Mýtus zvaný AGN
Splavnění Labe? Lež jako věž
Civilizovaní lidé v rezervacích nestavějí (Deník)
Známe příjmy ředitele ŘVC a jeho zástupce. Za co si je platíme?
Lídři trousili moudra o splavňování splavněného Labe
Dokumentace EIA Plavebního stupně Děčín potřetí vrácena
Přátelé přírody: Jez netřeba, stačí nové lodě (Deník)
Příprava VD Přelouč se vrací o 20 let zpátky
Chcete dostávat 10 let 10 miliónů denně? Prosaďte jezy na Labi
Proč rezignoval posudkář Bajer?
všechny články v rubrice


Nepřehlédněte


JEZY > Lži a demagogie o jezech > Lídři trousili moudra o splavňování splavněného Labe
22.9.2016

Tzv. lídři trousili moudra o "splavňování" splavněného Labe


Úroveň předvolební debaty "lídrů" na téma jezy na Labi byla prachbídná. Všichni se rádoby kvalifikovaně vyjadřovali k složité problematice, aniž by se o ni pokusili dozvědět se něco více než floskule z médií. Pokud jejich výroky zachytil Blesk správně, jsou mimo prakticky všichni.

1. Je zcela absurdní mluvit o splavňování Labe. (Všichni "lídři" opakují tuto lež po jezařích a novinářích.)

2. Zadržovat vodu v krajině musíme, jenže
a) Děčín je na úplném konci povodí Labe
b) jez vodu v krajině nijak nezadrží. (Věra Nechybová z ProKraj.)

3. Plavební hloubky se za posledních několik set let NIJAK nezměnily, přesto se po "nezplavněném" Labi před 110 lety přepravilo cca 25× více nákladu než dnes. (5 miliónů tun versus asi 200 tisíc.) To netuší asi ani jeden "lídr".

4. Aktuální "vysychání" Labe je pro biotopy, které se tam nacházejí, blahodárné. Ne, že ne. (Gabriela Nekolová z ČSSD.)

5. Technologické celky se po Labi mohou vozit již dnes. Jde o nadrozměrné náklady, které jsou velmi lehké; lodě, které je vezou, mají tudíž naprosto minimální ponor, ale naopak mají problém s podjezdnou výškou mostů. Vadí jim tedy více vysoká hladina v Labi než nízká. Pokud je vody extrémně málo, pak jelikož jde o pár kusů ročně na export, spočívá řešení v tzv. vlnování (tj. upuštění zdrže a vytvoření vlny, po níž loď spluje pod Magdeburk). (Petr Urbánek z ANO.)

6. Stupeň Děčín nemá řešit 40km úsek, ale 20 km úsek, zbývajících 20 km v ČR ani 320 km v Německu nijak neřeší. (Drahomíra Miklošová z ODS.)

7. Němci asi 320km úsek (stovky let splavněného) Labe od Magdeburku upravují, ovšem jen na plavební hloubky 150 - 160 cm. (Drahomíra Miklošová z ODS.)

Pokud Daniel Pitek (SZ + Piráti) skutečně řekl, co mu Blesk přisoudil, plete se hned 3× (30 % kapacity, sypké substráty a 200 - 400 mld.)


O debatě napsal BLESK.


Foto: BLESK

Nahoru
Sdílet přes Facebook Verze pro tiskZaslat známé(mu) na e-mail Zvětšit písmo
(C) 2006 - 2024 Přátelé přírody, o. p. s. | Webmaster | Powered by Rosettedesign