Zaslání na email

Od:
Komu:
Vzkaz:

Přátelé přírody stavbu D8 nezdrželi ani o den




Problematice stavby dálnice D8 (Praha - Ústí nad Labem - Drážďany) se dlouhodobě věnuje


RNDr. Miroslav Patrik.



Na tomto snímku je Miroslav Patrik.


Vzděláním geolog RNDr. Miroslav Patrik je z Brna.


RNDr. Miroslav Patrik je předsedou spolku Děti Země.





Jde o jinou osobu, než je


Ing. Marian Páleník,




který se dálnicí D8 nezabývá



a nemůže s ním být zaměňován.



Na tomto snímku je Marian Páleník.


Vzděláním ekonom Ing. Marian Páleník je z Ústí nad Labem.


Ing. Marian Páleník je ředitelem obecně prospěšné společnosti Přátelé přírody.








Děti Země se dálnicí D8 zabývají od prvopočátku do současnosti.

Přátelé přírody se dálnicí D8 přestali zabývat na jaře roku 1999!




Po té ještě r. 2004 pomáhali Přátelé přírody se sběrem podpisů pod petici Za tunel Kubačka adresované vedení Ústeckého kraje. To návrh na trasování dálnice D8 mimo sesuvná území odmítlo - nejspíš pod vlivem výhrůžky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že změna trasy zdrží zprovoznění D8 přes CHKO České středohoří z roku 2007 na rok 2010. (Poslední úsek dálnice D8 v CHKO České středohoří byl ovšem zprovozněn až koncem roku 2016.) Tato petice tedy nezdržela dostavbu dálnice D8 ani o jeden den.



D8 nabrala 6 let zpoždění za vlád V. Klause a M. Zemana






Oproti tomu žádost o udělení výjimky ze zákazu výstavby dálnic v Chráněných krajinných oblastech pro dálnici D8 ležela na Ministerstvu životního prostředí


6 let


slovy šest let.



A to od roku 1993 do roku 1999, tedy v době, kdy českými premiéry byli Václav Klaus (ODS) a Miloš Zeman (ČSSD) a ministry životního prostředí František Benda (KDS - ODS) a Miloš Kužvart (ČSSD). Nikdo dosud uspokojivě nevysvětlil, proč nebyla žádost o udělení výjimky posouzena, dejme tomu, během jednoho měsíce a nebylo o ní rozhodnuto již roku 1993.


Zpoždění 6 let nabrala dostavba dálnice D8 za vlád Václava Klause a Miloše Zemana.




Je třeba také připomenout, že v roce 1998 Ministerstvo životního prostředí žádost o výjimku pro vedení D8 přes CHKO České středohoří zamítlo, ale ŘSD proti tomuto rozhodnutí podalo tzv. rozklad (de facto odvolání) k ministru ŽP Kužvartovi, který rozhodnutí MŽP na jaře roku 1999 zrušil a výjimku povolil.





Na žádný z těchto průtahů neměli Přátelé přírody jakýkoli vliv!



Představitel Přátel přírody naopak na MŽP naléhal, aby rozhodnutí vydalo co nejrychleji.


Další dvě několikaletá zdržení nabrala D8 v CHKO České středohoří vlivem těchto dvou skutečností, na něž měli Přátelé přírody nulový vliv:



1) rozsáhlý sesuv


na nebezpečí sesuvů byl přitom investor upozorňován již v první polovině 90. let, tato upozornění ovšem "systematicky" ignoroval - za zpoždění, které dostavba D8 přes CHKO České středohoří nabrala kvůli sesuvu, nese 100% vinu Ředitelství silnic a dálnic, resp. jeho vedení z let 1993 - 2005, protože o tomto nebezpečí prokazatelně vědělo, ale trestuhodně ho ignorovalo a tvrdošíjně odmítalo jinou trasu mimo sesuvná území (například 3km tunelem Kubačka, zatímco samo přišlo s 2km dálničním tunelem na D8 v Krušných horách)



2) otálení s odstraněním sesuvu


po té, co došlo k sesuvu, setrvávalo ŘSD několik let v nečinnosti a pro jeho odstranění nedělalo prakicky nic; tím dostavba D8 přes CHKO České středohoří nabrala další přinejmenším rok zpoždění - i toto zpoždění jde 100% na vrub ŘSD, nikoli Přátel přírody.





Souhlasíte s námi, že ochrana jedinečné krajiny Českého středohoří má mít přednost před zájmy určité stavební lobby?



Pokud ano, podpořte nás, prosím, svým členstvím - zaregistrujte se ZDE



Předem vám za vaši podporu velice děkujeme.