Přejít na galerii:
Galerie: Labe v Děčíně
V těchto místech plánuje stát (prostřednictvím ŘVC) vytvořit zdrž. Kdosi stále vypouští deziformace, že se zde má Labe SPLAVNIT. To je samozřejmě absolutní nesmysl. Labe je zde splav(e)né stovky a tisíc(e) let. Tzv. Plavební stupeň Děčín má pouze ZLEPŠIT plavební podmínky o pouhých 25 - 30 cm. Dnes je zde průměrná plavební hloubka 160 až 165 cm, po utracení x miliard korun ze státního rozpočtu zde má být dosaženo hloubky 190 cm. Otázkou také je, proč zde stát (ŘVC) plánuje zajistit ponor o 10 cm větší, než má být v úseku ležícím níže po proudu od státní hranice do Drážďan. Zvolíme-li jako cíl plavební hloubku 180 (nikoli 190) cm, budeme ještě potřebovat jez?
Předchozí snímek Podle ŘVC by po výstavbě jezu pod Děčínem měly lodě z Hamburku častěji doplout až do přístavu v Loubí (na snímku vzadu). I laikovi musí být zřejmé dvě věci: 1) zboží z tohoto přístavu se do vnitrozemí dopravuje především kamióny a ty se nemohou vyhnout Děčínu. 2) Přístav Loubí se nemá kam rozšiřovat, jeho kapacitu nelze zvýšit a hlavně nelze u něj vytvořit ani terminál (na kontejnery), jaký je například v Mělníce, ani průmyslovou zónu, jaká je např. u přístavu Rozbělesy. Přístav Loubí navrhujeme zrušit. A to nejen kvůli tomu, jak hyzdí krajinu. Plavební dráha v Labi je zde kvůli přístavu rozšířena, a PROTO je v ní zákonitě málo vody. Plavební dráha by se zde naopak měla zúžit. ŘVC ovšem navrhuje naopak rozšířit i stávající úžiny, díky čemuž by hladina Labe Následující snímek

Název obrázku: 1) Přístav v Loubí
Popis: Podle ŘVC by po výstavbě jezu pod Děčínem měly lodě z Hamburku častěji doplout až do přístavu v Loubí (na snímku vzadu). I laikovi musí být zřejmé dvě věci: 1) zboží z tohoto přístavu se do vnitrozemí dopravuje především kamióny a ty se nemohou vyhnout Děčínu. 2) Přístav Loubí se nemá kam rozšiřovat, jeho kapacitu nelze zvýšit a hlavně nelze u něj vytvořit ani terminál (na kontejnery), jaký je například v Mělníce, ani průmyslovou zónu, jaká je např. u přístavu Rozbělesy. Přístav Loubí navrhujeme zrušit. A to nejen kvůli tomu, jak hyzdí krajinu. Plavební dráha v Labi je zde kvůli přístavu rozšířena, a PROTO je v ní zákonitě málo vody. Plavební dráha by se zde naopak měla zúžit. ŘVC ovšem navrhuje naopak rozšířit i stávající úžiny, díky čemuž by hladina Labe "spadla", což by vyvolalo potřebu ji zase zvýšit - a jak jinak než stavbou jezu. Když plavební dráhu zúžíme, jez nebude třeba stavět. (Mimochodem jeden z nejhorlivějších propagátorů jezu je Jiří Astr, který dlouhé roky figuroval jako ředitel a majitel přístavu v Loubí. V médiích byl ovšem uváděn výhradně jako expert na lodní dopravu příp. jako předseda Okresní hospodářské komory. O střet zájmů rozhodně nešlo.)
Autor: M. Páleník
Další obrázky v galerii:
Podle ŘVC by po výstavbě jezu pod Děčínem měly lodě z Hamburku častěji doplout až do přístavu v Loubí (na snímku vzadu). I laikovi musí být zřejmé dvě věci: 1) zboží z tohoto přístavu se do vnitrozemí dopravuje především kamióny a ty se nemohou vyhnout Děčínu. 2) Přístav Loubí se nemá kam rozšiřovat, jeho kapacitu nelze zvýšit a hlavně nelze u něj vytvořit ani terminál (na kontejnery), jaký je například v Mělníce, ani průmyslovou zónu, jaká je např. u přístavu Rozbělesy. Přístav Loubí navrhujeme zrušit. A to nejen kvůli tomu, jak hyzdí krajinu. Plavební dráha v Labi je zde kvůli přístavu rozšířena, a PROTO je v ní zákonitě málo vody. Plavební dráha by se zde naopak měla zúžit. ŘVC ovšem navrhuje naopak rozšířit i stávající úžiny, díky čemuž by hladina Labe 2) Přístav Děčín - Loubí (detail)
Pod mostem (na snímku vlevo uprostřed) jsou na hladině vidět vlnky, kde dno Labe tvoří tzv. heger (minipeřej). Zde je plavební dráha dlouhé roky zúžena. Stát ale (prostřednictvím ŘVC) plánuje tuto úžinu rozšířit. Tím by samozřejmě hladina vody v plavební dráze nad hegrem 3) Loubí a tzv. heger
Detail tzv. hegeru. Zde dno Labe tvoří jakousi minipeřej, kde je plavební dráha dlouhé roky zúžena. Viz červená bójka uprostřed. Stát ovšem (prostřednictvím ŘVC) plánuje tuto úžinu rozšířit. Tím by samozřejmě hladina vody v plavební dráze nad hegrem 4) Heger v Děčíně
Heger vlevo uprostřed. (Stav ze 7. 7. 2011)5) Labe v Děčíně
I z tohoto snímku je patrné, jak je to se splavností Labe. Pokud by se v těchto místech plavební dráha (nikoli řeka Labe) zúžila tak, aby se zde mohly míjet dvě lodě plující po proudu a proti proudu, hladina vody v plavební dráze by se zvýšila i bez výstavby nesmírně drahého jezu.6) Labe v Děčíně
Po výstavbě jezu by Labe v těchto místech zaplavilo tento soutok, což by mohlo poškodit tuto lokalitu, cennou jak z pohledu ochrany přírody tak z pohledu rybářského.
(Také z tohoto snímku je patrné, jak je to se splavností Labe. Pokud by se v těchto místech plavební dráha (nikoli řeka Labe) zúžila tak, aby se zde mohly míjet dvě lodě plující po proudu a proti proudu, hladina vody v plavební dráze by se zvýšila i bez výstavby nesmírně drahého jezu.)7) Soutok Ploučnice a Labe
Ještě jeden pohled s hegrem, úžinou a přístavem v Loubí hyzdícím kaňon Labe.8) Celkový pohled na Labe v dolní části Děčína
Osobní lodní doprava na Labe patří. Kvůli ní ale není potřeba utrácet miliardy ze státního rozpočtu. Plavební podmínky na Labi lze zlepšit šetrněji a levněji, než jak to prosazuje jezová lobby.9) Labe v Děčíně