Budeme velmi rádi, posílíte-li naše řady. Staňte se našimi příznivci (členy)!

JEZY
Plavební stupeň Děčín Příběh Labe Lži a demagogie o jezech Osoby a obsazení Koupání v Labi Média o jezech
Ještě před výběrem trasy D8 provedlo ŘSD v Českém středohoří (z našich daní) geologický průzkum. Po zahájení výstavby pak byli státní zaměstnanci z ŘSD údajně překvapeni
1. "objevem" uhlí pod trasou,
2. sesuvem nad Prackovicemi,
3. ujížděním tělesa dálnice.
V roce 2005 řada politiků (Kubera, Doubrava, Foldyna atd.) urputně brojila proti vedení D8 tunelem prý proto, že by se nestihl termín dokončení v r. 2008.

Byla trasa D8 zvolena přes sesuvné území a ložisko uhlí záměrně, aby stavební lobby mohla "nasávat" miliardy ze státního rozpočtu?


spíše ano


52
spíše ne


8


další ankety
Přihlášení:

Jméno:

Heslo:
Divoká řeka místo jezů!

E-SHOP
Podpořte nákupem


PŘÍBĚH PŘEDKA. Pouť k úsvitu života (Richard Dawkins)
555,-

Virtuální výstava


Galerie


Další články v rubrice
Známe příjmy ředitele ŘVC a jeho zástupce. Za co si je platíme?
Lídři trousili moudra o splavňování splavněného Labe
Dokumentace EIA Plavebního stupně Děčín potřetí vrácena
Příprava VD Přelouč se vrací o 20 let zpátky
Chcete dostávat 10 let 10 miliónů denně? Prosaďte jezy na Labi
Proč rezignoval posudkář Bajer?
Bobři útočí :o)
Vodní doprava na Labi - konference ŘVC
Rejdaři na Labi nezvládli uspokojit poptávku!
Poslanci diskutují o jezech na Labi
všechny články v rubrice


Nepřehlédněte


JEZY > Lži a demagogie o jezech > Lídři trousili moudra o splavňování splavněného Labe
22.9.2016

Tzv. lídři trousili moudra o "splavňování" splavněného Labe


Úroveň předvolební debaty "lídrů" na téma jezy na Labi byla prachbídná. Všichni se rádoby kvalifikovaně vyjadřovali k složité problematice, aniž by se o ni pokusili dozvědět se něco více než floskule z médií. Pokud jejich výroky zachytil Blesk správně, jsou mimo prakticky všichni.

1. Je zcela absurdní mluvit o splavňování Labe. (Všichni "lídři" opakují tuto lež po jezařích a novinářích.)

2. Zadržovat vodu v krajině musíme, jenže
a) Děčín je na úplném konci povodí Labe
b) jez vodu v krajině nijak nezadrží. (Věra Nechybová z ProKraj.)

3. Plavební hloubky se za posledních několik set let NIJAK nezměnily, přesto se po "nezplavněném" Labi před 110 lety přepravilo cca 25× více nákladu než dnes. (5 miliónů tun versus asi 200 tisíc.) To netuší asi ani jeden "lídr".

4. Aktuální "vysychání" Labe je pro biotopy, které se tam nacházejí, blahodárné. Ne, že ne. (Gabriela Nekolová z ČSSD.)

5. Technologické celky se po Labi mohou vozit již dnes. Jde o nadrozměrné náklady, které jsou velmi lehké; lodě, které je vezou, mají tudíž naprosto minimální ponor, ale naopak mají problém s podjezdnou výškou mostů. Vadí jim tedy více vysoká hladina v Labi než nízká. Pokud je vody extrémně málo, pak jelikož jde o pár kusů ročně na export, spočívá řešení v tzv. vlnování (tj. upuštění zdrže a vytvoření vlny, po níž loď spluje pod Magdeburk). (Petr Urbánek z ANO.)

6. Stupeň Děčín nemá řešit 40km úsek, ale 20 km úsek, zbývajících 20 km v ČR ani 320 km v Německu nijak neřeší. (Drahomíra Miklošová z ODS.)

7. Němci asi 320km úsek (stovky let splavněného) Labe od Magdeburku upravují, ovšem jen na plavební hloubky 150 - 160 cm. (Drahomíra Miklošová z ODS.)

Pokud Daniel Pitek (SZ + Piráti) skutečně řekl, co mu Blesk přisoudil, plete se hned 3× (30 % kapacity, sypké substráty a 200 - 400 mld.)


O debatě napsal BLESK.


Foto: BLESK

Nahoru
Sdílet přes Facebook Verze pro tiskZaslat známé(mu) na e-mail Zvětšit písmo
(C) 2006 - 2017 Přátelé přírody, o. p. s. | Webmaster | Powered by Rosettedesign